במסגרת הסיוע לאנשים למימוש זכויותיהם הרפואיות, נתקלים לא מעט בבעיות אשר מקורן בסוג ביטוח הבריאות של אותם אנשים, בחברת הביטוח עימה הם עובדים ובפרטים הספציפיים של הפוליסה שלהם. כמובן שגם מי שרכש פוליסה מחברת ביטוח טובה זקוק לעיתים לסיוע משפטי על מנת לממש את מלוא הזכויות, אך כל הסיפור הופך להיות הרבה יותר קל ופשוט ברגע שפוליסת הביטוח היא טובה ומתאימה וחברת הביטוח משתפת פעולה. הן בתחום הבריאות והן בכל תחום אחר בחיים, מהן הנקודות שחשוב לקחת בחשבון בטרם בוחרים חברת ביטוח? להלן כמה דגשים בסיסיים וחשובים בנושא זה –
סוכן אישי המרכז את התיק שלכם – אחת הבעיות הגדולות ביותר בהן נתקלים לא מעט אנשים באינטראקציה עם חברות ביטוח גדולות היא היעדר יחס אישי. נקודה זו חורגת הרבה מעבר להרגשה הכללית של הלקוח – מדובר בבעיה שיכולה לעלות לכם בהרבה מאוד כאבי ראש, ויכולה לגרום לכם ליפול בין הכיסאות ולחתום על פוליסות שלא לגמרי מתאימות לכם. לכן, אל תחששו לדרוש מחברת הביטוח סוכן ביטוח אישי אשר ירכז את התיק שלכם על כל הפעילות שבו, יסביר לכם בפרוטרוט בדיוק מה כוללת הפוליסה שלכם, מהם התעריפים שאתם משלמים, כיצד ישתנו אלו בעתיד וכל שאלה אחרת שעולה בדעתכם, וודאו כי אתם יכולים לפנות אישית לאותו סוכן בכל נקודת זמן
תעריפים ותנאי הפוליסה בהשוואה למתחרות – כיום, באמצעות האינטרנט, קל יותר מתמיד להשוות בין חברות שונות, הן מבחינת התעריפים שהן גובות והן מבחינת התנאים והפרטים הקטנים שמכילה פוליסת הביטוח. מומלץ לא להתעצל, לשבת קצת על המחשב ולעשות השוואה בין כמה חברות ביטוח שונות (לפחות שלוש או ארבע חברות). שימו לב – במידה וחברה מסוימת מציעה תנאים ותעריפים הרבה יותר טובים מהמתחרה, סביר להניח שיש לכך סיבה. לכן, חשוב לבדוק בדיוק מהם התנאים שהם מציעים – מה מכסה הפוליסה וכיצד התנאים שהם מציעים צפויים להשתנות לאחר סיום תקופת "ירח הדבש" שלכם עם חברה זו. על ידי השוואה קצרה תוכלו לזהות הצעות יותר או פחות אטרקטיביות מבחינתכם
כפילויות מיותרות – במיוחד במקרה של ביטוחי בריאות, כדאי לבדוק כפילויות מיותרות בין מה שמספקת לכם קופת החולים לבין מה שכוללת הפוליסה. במידה וטיפולים או תנאים שונים כבר מוענקים לכם בכל מקרה בקופת החולים, אין צורך שיופיעו גם בפוליסת ביטוח הבריאות שאתם רוכשים. במרבית המקרים כפילות שכזו תייקר את הפוליסה ללא סיבה מוצדקת
כיסויים – מה בדיוק מכסה הפוליסה? זה נשמע טריוויאלי, אך רובנו איננו יודעים בדיוק מה מכסה פוליסת ביטוח כאשר אנו רוכשים אותה. בררו בדיוק מאילו מקרים אתם מכוסים ומאלו לא
נגישות – מהי רמת הנגישות הצפויה שלכם למידע הנוגע אליכם ולפוליסה שלכם? עד כמה המידע זמין ונוח לגישה? האם אתר האינטרנט של אותה חברה יעיל ומציע גישה נוחה? האם אתם מקבלים טלפון אישי של סוכן אשר יוכל תמיד לענות על כל שאלותיכם ולחזור אליכם ללא יותר מדי עיכוב?